Sunday 20 August 2017

Tassazione Stock Option Uk


La tassazione del settore finanziario degli Stati membri e ai loro cittadini vogliono assicurare che il settore finanziario contribuisca equamente e sostanziale alle finanze pubbliche. Inoltre, il settore dovrebbe rimborsare almeno una parte di quello che i contribuenti europei hanno pre-finanziato nel contesto delle operazioni di salvataggio delle banche. Sempre più spesso, i vari Stati membri sono alla ricerca di nuovi modi per tassare il settore finanziario, in particolare con l'introduzione di prelievi sulle banche e le imposte nazionali sulle transazioni finanziarie. Queste iniziative hanno rischiato portando ad una frammentazione del mercato unico dei servizi finanziari e ai frequenti occorrenze di doppia imposizione e di doppia non imposizione. La proposta della Commissione per una tassa sulle transazioni finanziarie mira pertanto ad armonizzare le caratteristiche principali di quelle iniziative che mirano a tassare le transazioni finanziarie in modo da ridurre al minimo questi rischi. La tassa sulle transazioni finanziarie (FTT) La proposta del 14 febbraio 2013 hellip In data 14 febbraio 2013, la Commissione europea ha presentato una proposta di direttiva del Consiglio che attua la cooperazione rafforzata. Come richiesto dal undici Stati membri interessati, la proposta rispecchia la portata e gli obiettivi della proposta originaria FTT, ma anche di rafforzare l'anti-trasferimento e norme antiabuso (vedi IP13115). I documenti rilevanti in questo contesto sono la proposta in sé (COM201371), la valutazione d'impatto (SWD201328) e la sua sintesi (SWD201329), una presentazione aggiornata che illustra le caratteristiche, l'impatto e il funzionamento del quadro proposto, così come non tecnico e più tecnico le risposte alle domande sollevate sul funzionamento e l'impatto della proposta. FTT ndash metodi di raccolta e requisiti dei dati: Un Ernst and Young relazione sulle varie sfide, soluzioni e le opzioni per la raccolta di una TTF a livello dell'UE, sulla base della proposta della Commissione. Attraverso la TTF, come proposto, il settore finanziario correttamente partecipare al costo di ri-costruzione delle economie e rafforzare le finanze pubbliche degli Stati membri partecipanti. I ricavi annuali sono stimati a circa 30 euro a 35 miliardi di dollari, o 0,4 a 0,5 del PIL degli Stati membri partecipanti. hellip e la via da percorrere discussioni in seno al competente gruppo di lavoro del Consiglio hanno iniziato subito dopo la proposta della Commissione è stata depositata. In queste discussioni, tutti gli Stati membri possono partecipare, ma solo il 11 Stati membri partecipanti avranno il diritto di voto e d'accordo sulla direttiva. Una volta concordato a livello europeo, gli Stati membri partecipanti dovranno recepire la direttiva nella legislazione nazionale. . La proposta iniziale del 28 settembre 2011 hellip Nel settembre 2011, la Commissione europea ha proposto una tassa sulle transazioni finanziarie armonizzato per l'intera Unione europea (si veda (IP111085) Gli obiettivi della proposta di FTT sono stati: - per evitare la frammentazione del mercato unico che potrebbe derivare da numerosi approcci nazionali non coordinate per la tassazione delle transazioni finanziarie, - al fine di garantire che il settore finanziario ha dato un contributo equo e sostanziale per le finanze pubbliche, e - per scoraggiare le transazioni finanziarie che non contribuiscono all'efficienza dei mercati finanziari o dell'economia reale . Questa iniziativa doveva anche essere un primo passo concreto per tassare tali operazioni a livello mondiale. la proposta era quello di armonizzare la base imponibile e fissare i tassi minimi per tutte le transazioni sui mercati finanziari (secondari), una volta che almeno una parte UE ( gli istituti finanziari) è stato coinvolto in questa transazione. le aliquote minime previste erano 0,1 per la negoziazione di azioni e obbligazioni, e 0,01 per gli accordi derivati ​​come opzioni, future, contratti per differenza o swap su tassi di interesse. La proposta ha preso una tripla Un approccio, vale a dire l'imposta si applichi a tutti i mercati (come i mercati regolamentati o over-the-counter transazioni), tutti gli strumenti (azioni, obbligazioni, derivati, ecc) e di tutti gli attori (banche, banche ombra, asset manager, etc.). Ciò ridurrebbe al minimo le possibili distorsioni tra i diversi segmenti di mercato e ridurre il rischio di pianificazione fiscale, sostituzione e delocalizzazione. hellip e il suo destino Entro la metà del 2012, i ministri delle finanze dell'UE hanno deciso in Ecofin che non potevano raggiungere un accordo unanime sulla proposta di una tassa sulle transazioni finanziarie a livello UE nel prossimo futuro. Tuttavia, un certo numero di Stati membri hanno espresso una forte volontà di andare avanti con la FTT. La porta era quindi aperto per un sottogruppo di Stati membri di impegnarsi nella procedura di cooperazione rafforzata su un comune tassa sulle transazioni finanziarie armonizzato tra di loro. A fine settembre 2012, la Commissione aveva ricevuto una richiesta in tal senso da un gruppo di 11 Stati membri. Hanno chiesto di poter introdurre un sistema comune di imposta sulle transazioni finanziarie in base alla portata e gli obiettivi delle Commissioni proposta iniziale. La Commissione ha esaminato la richiesta per garantire la compatibilità con il diritto dell'Unione, tenendo conto anche degli interessi dei non partecipanti degli Stati membri. Il 23 ottobre 2012 la Commissione ha proposto al Consiglio di autorizzare la cooperazione rafforzata richiesta da questi undici Stati membri (cfr IP121138). Il Parlamento europeo ha approvato il 12 dicembre 2012 e il Consiglio dell'UE ha adottato una decisione che autorizza undici Stati membri di andare avanti con la cooperazione rafforzata richiesto il 22 gennaio 2013 (si veda il comunicato stampa del Consiglio) (disponibile solo in inglese). È la FTT come proposto in conformità alla fiscalità internazionale e del diritto europeo Nel frattempo, il Regno Unito ha contestato la legittimità della decisione del 22 Gennaio 2013 del Consiglio di autorizzare la cooperazione rafforzata su un quadro comune di tassa sulle transazioni finanziarie e la portata e gli obiettivi del proposta iniziale della Commissione (causa C-20913 Regno Unito contro Consiglio) sostenendo che la decisione del Consiglio ha autorizzato la legislazione ha effetti extraterritoriali illegali, e non rispetta i diritti dei non partecipanti degli Stati membri. Questa sfida legale ha, tuttavia, alcun effetto di sospensione. La Commissione e diversi Stati membri partecipanti confutate le affermazioni che il quadro armonizzato FTT come proposto dalla Commissione conterrebbe disposizioni con effetti extraterritoriali illegali o non rispettano i diritti dei non partecipanti degli Stati membri. Speech (replyintervention) dal direttore Commissioni UE per la tassazione indiretta, M. Bergmann in una conferenza a Parigi (23 gennaio 2014) La legalità del principio di controparte e la proposta FTT come tale ndash a norme tecniche noteTaxation su azioni su azioni tassazione norme in materia di quote Regno Unito ci sono tre tipi di imposte che si devono pagare quando le negoziazioni di azioni. imposta sulle plusvalenze, imposte sul reddito e l'imposta di bollo. Tuttavia, non è necessario preoccuparsi di calcolare l'imposta di bollo in quanto è trattata dal broker quando si entra in un commercio. L'imposta di bollo corrente si paga entrando un commercio è pari a 0,5, quindi se si acquista 10.000 di magazzino si dovrà pagare il 50 direttamente al governo. imposta sulle plusvalenze su azioni plusvalenze viene pagato quando si fanno profitti da vostre azioni. Le eventuali perdite da vostre azioni possono essere detratte dagli utili per ridurre la quantità di imposta sulle plusvalenze si deve pagare. Le imposte sul reddito sui dividendi L'altro tipo di imposta si paga, l'imposta sul reddito, è dovuto solo se si riceve denaro da dividendi azionari. Si noti che si paga anche l'imposta sul reddito sul vostro stipendio (stipendio), pertanto è necessario aggiungere denaro ricevuto da dividendi al tuo stipendio prima di lavorare fuori quanto l'imposta sul reddito deve essere pagato. date fiscali del Regno Unito e le indennità Plusvalenze imposta deve essere pagata entro il 31 gennaio di ogni anno. L'attuale franchigia 20082009 fiscale è 9.600, e guadagni di oltre 9.600 sarà responsabile per CGT. L'imposta sul reddito deve essere versata entro il 5 aprile e l'attuale sgravi fiscali 20.082.008 è 6.035. Qualsiasi reddito guadagnato più di 6.035 nel corso dell'anno sarà responsabile per l'imposta sul reddito. Per informazioni più dettagliate sulle plusvalenze fiscali e l'imposta sul reddito nel Regno Unito controllare le pagine web ufficiali del governo a hmrc. gov. uk. Se si è al di fuori degli Stati Uniti, perché non dare un'occhiata a conti spread betting in cui l'imposta sulle plusvalenze non è applicabile alle vincite. norme fiscali su USA leggi azioni fiscali sulle scorte negli Stati Uniti sono un po 'più semplice che nel Regno Unito. Negli Stati Uniti la gente paga solo una tassa che è imposta sul reddito. I loro plusvalenze sugli stock sono semplicemente aggiunti a una tassa persone reddito. Come nel Regno Unito, minusvalenze possono essere compensate dagli utili di capitale per ridurre l'importo della tassa da pagare. Le persone negli Stati Uniti hanno anche due sgravi fiscali, una deduzione standard ed un assegno personale che possono prendere il loro reddito lordo. le aliquote fiscali degli Stati Uniti su plusvalenze Prima di tutto per lavorare fuori la tassa doveva essere pagata su plusvalenze è necessario conoscere la staffa di imposta sul reddito di appartenenza. 2009 staffe di imposta sul reddito degli Stati Uniti Nota: Se si dovesse unico e il vostro reddito netto arriva a 25.000 si dovrebbe pagare solo il 10 per tassa sulla prima delle imposte 8.350 e 15 sul resto. In secondo luogo, una volta che si conosce la staffa di imposta sul reddito si può lavorare quante tasse è necessario pagare sui vostri guadagni in conto capitale utilizzando la tabella qui di seguito. 2009 gli oneri degli Stati Uniti sulle plusvalenze Scopri come è possibile fare soldi in un declino del mercato azionario 8211 corto circuito magazzino. Don8217t avere il tempo di scambiare quote di fondi comuni di investimento da soli principi fondamentali. Ciao. Molto istruttivo, Im che risiedono negli Stati Uniti. Volendo sapere se io fossi disoccupati (fare la mia staffa di imposta il più piccolo) e investire in NYSE o Nasdaq, sarei nella fascia d'imposta più basso in termini di plusvalenze o sarebbe dipenderà da quanto Im uscire dello stock mercato. Grazie Hi there Shahzeb 8211 Negli Stati Uniti, ci sono due aliquote che si applicano ai guadagni sulle vendite azionari (Plusvalenze chiamato Capital) 8211 ci sono le aliquote fiscali a breve termine e le plusvalenze a lungo termine. Il tasso a breve termine si applica a tutti i guadagni sulle scorte detenute per meno di un anno. Il tasso a lungo termine si applica a tutti i guadagni sulle scorte detenute per almeno un anno. In generale, il tasso di imposta sulle plusvalenze a breve termine è la tua aliquota fiscale effettiva su tutto il reddito 8211, quindi se sono disoccupati e hanno un tax rate molto basso per un determinato anno, il tasso di guadagni in conto capitale per quell'anno dovrebbe infatti essere piuttosto basso . Se questo è un guadagno a lungo termine, il tasso è stato generalmente inferiore (si sono fondamentalmente di essere ricompensati per un periodo di detenzione più lungo) e nella gamma 0-20. Se aliquota fiscale complessivo è molto basso, si potrebbe beneficiare del tasso 0 a lungo termine. Il codice fiscale è complessa, così it8217s consiglia di leggere le pubblicazioni IRS molto bene o di consultare un consulente fiscale. Grazie per le informazioni. Dopo aver letto tutti i commenti qui, ho un dubbio: se vivere nel Regno Unito, ma hanno azioni negli Stati Uniti attraverso un broker americano e account8230 banca statunitense devo pagare le tasse nel Regno Unito se vendo un magazzino e poi comprare un altro uno voglio dire: non ho mai trasferire il denaro nuovo al Regno Unito. Nedeljko Kontic dice: I wont vendita la mia scorta, ma i soldi per pagare le tasse in anticipo, come pagare tax. This è per IRS. If soldi per pagare le tasse, che cosa accadrà con i soldi dal mio magazzino. Grazie. Ciao Nedeljko 8211 Si potrebbe quasi mai pagare le imposte al momento della vendita in caso di vendita di azioni. In generale, in caso di vendita vostre azioni, l'intero ricavato della vendita sono resi disponibili a voi. Quindi si paga l'imposta sul guadagno quando si file vostra dichiarazione dei redditi alla fine dell'anno. Oppure, se si dispone di una perdita, si può avere una detrazione fiscale. Se si dispone di entrambi i guadagni e le perdite da diversi magazzino di vendita, si può finire per non dover pagare alcuna imposta su di esso a tutti. Lascia un Commento Annulla replyGuide a tassazione nel Regno Unito per gli investitori stranieri 1 Introduzione Uso del rapporto Hooper amplificatore Co (compresi i suoi partner, dipendenti, agenti subappaltatori e dipendenti) non si assume alcuna responsabilità e non avrà alcuna responsabilità in contratto, torto o altro ad alcun partito in relazione ai contenuti della presente relazione. Qualsiasi uso di questo rapporto è interamente a proprio rischio e pericolo. 2 imponibile presenza Un business estero operanti nel Regno Unito non crea automaticamente una presenza imponibili nel Regno Unito. Al fine di rientrare nella all'imposta sulle società nel Regno Unito un soggetto estero dovrà essere negoziazione nel Regno Unito attraverso una stabile organizzazione. C'è una distinzione tra commercio 8216 con 8216 il Regno Unito e il commercio 8216 nel 8216 nel Regno Unito. Una società che sta operando 8216 con 8216 clienti nel Regno Unito è solo rischia di creare una presenza imponibili nel Regno Unito se soddisfa anche le relative funzioni descritte di seguito. Una società semplice acquisto da o vendere a clienti del Regno Unito è improbabile per creare una presenza imponibile attraverso queste attività, ma avrebbe bisogno di caratterizzato come il commercio 8216 nel 8216 nel Regno Unito per diventare imponibili qui attraverso la creazione di una stabile organizzazione. Un non-residente ha una stabile organizzazione nel Regno Unito se: ha una sede fissa di affari qui attraverso la quale l'attività della società è in tutto o in parte la sua attività, o un agente che agisce per conto della società ha esercita abitualmente e qui autorità per fare affari per conto della società (a patto che tale agente non è di uno status indipendente che agisce nel normale svolgimento della sua attività). E 'quindi importante rivedere la capacità contrattuale nei casi in cui la vendita sono fatte da agenti sede nel Regno Unito sede fissa di affari in cui l'attività è esercitata Se non c'è alcuna attività intrapresa anche se un posto fisso nel Regno Unito, quindi non stabile organizzazione può esistere. È quindi importante per determinare dove l'attività è esercitata. La giurisprudenza stabilisce che semplicemente raccogliere ordinazioni all'interno del Regno Unito (direttamente o indirettamente) non è di per sé la prova del commercio nel Regno Unito. In Grainger v Gough è stato dichiarato che il commercio con un paese attraverso prospezione non è la stessa di negoziazione di quel paese: In primo luogo, penso che ci sia un ampio distinzione tra il commercio con un paese, e portando avanti un commercio all'interno un paese. Molti commercianti e produttori esportare le loro merci a tutte le parti del mondo, ma non credo che nessuno si sognerebbe di dire che essi esercitano o portare la loro attività in tutti i paesi in cui i loro beni trovare clienti Se tutto ciò che un mercante fa in un determinato paese è quello di sollecitare gli ordini, non credo che si può ragionevolmente dire di esercitare o continuare il suo commercio in quel paese Tuttavia, anche se i contratti non sono concluse nel Regno Unito, il commercio può essere svolta in Gran Bretagna. Mentre il luogo in cui vengono stipulati contratti è importante, non è determinante. Nella Corte d'appello di FL Smidth amp Co v F Greenwood si è tenuto (senza successiva obiezioni da parte della Camera dei Lord), che ci sono indicazioni nel caso citato e altri casi che è sufficiente considerare solo qualora risulti che la vendita i contratti sono fatti che danno luogo a un profitto. Ovviamente è un elemento molto importante nella richiesta, e, se è l'unico elemento, le valutazioni sono chiaramente male. I contratti in questo caso sono state fatte all'estero. Ma io non sono disposto a ritenere che questo test è decisiva. Posso immaginare i casi in cui il contratto di ri-vendita è fatta all'estero, e tuttavia la fabbricazione delle merci, alcune negoziazione dei termini e completa esecuzione del contratto avvenire qui in tali circostanze che il commercio era in realtà esercitato qui. In conclusione, l'attività sarà svolta attraverso il posto fisso nel Regno Unito se è il luogo in cui 8220the operazioni hanno luogo da cui i profitti in sostanza arise8221 (L Smidth amp Co v F Greenwood). Non è improbabile che sia un commerciale esercitata 8220in8221 il Regno Unito se le attività sono limitate a prendere ordini da parte dei clienti del Regno Unito consegna delle merci ai clienti del Regno Unito che acquistano merci da fornitori del Regno Unito Questo si riflette anche attraverso la definizione di 8220preparatory e attività auxiliary8221 (vedi sotto). Tuttavia, non vi è alcun obbligo che i contratti effettivamente conclusi nel Regno Unito, al fine di business per essere trasportato su 8220in8221 la definizione diritto interno UK. The continua a dare alcuni esempi non esaustivi di sedi di attività che sono ritenuti da fissare sedi di attività quali: una sede di direzione, una filiale, un ufficio, una fabbrica, un laboratorio, un impianto o una struttura per l'esplorazione delle risorse naturali, una miniera, un pozzo di petrolio o di gas, una cava o qualsiasi altro luogo di estrazione di risorse naturali, un cantiere di costruzione o di montaggio. Il posto di lavoro non deve essere in affitto o di proprietà della società non residente in sé, ma deve semplicemente essere disponibile per l'uso da parte dei suoi dipendenti Il personale che svolgono il business attraverso il posto fisso può essere (a) i dipendenti del non società - resident o (b) imprenditori che sono impegnati dalla società non residente o avrebbe la capacità necessaria per esercitare l'attività del non residente Affinché una società non residente ha un 8220fixed8221 luogo di lavoro, si deve intraprendere attività attraverso lo stesso luogo per un periodo di tempo. Una società non residente non avrà generalmente una stabile organizzazione, se si limita a intraprende una singola transazione da una posizione particolare. attrezzature Automatico Automatico può trovarsi in un altro stabilimento company8217s, e gestito e mantenuto da loro dipendenti. Se la società non residente continua a ricevere tutto il reddito dalle apparecchiature, una stabile organizzazione può tuttavia esistere perché l'apparecchiatura è ancora gestito e mantenuto 8220for il proprio agente A seconda account8221 Una stabile organizzazione può esistere anche nel Regno Unito se vi è un agent8221 8220dependent nel Regno Unito. Questo è definito come 8220an agente che agisce per conto della società ha esercita abitualmente c'è il potere di fare affari per conto del company8221. L'autorità dell'agente di concludere contratti può essere scritta, verbale o implicita (vale a dire che è implicito in virtù dell'impresa prendere alcun coinvolgimento attivo nel negoziato o conclusione di contratti). Tuttavia, questo si riferisce specificamente agli agenti che concludono contratti con i clienti. I contratti stipulati ai fini di stabilire il business nel Regno Unito (per esempio, il contratto di noleggio per ottenere locali) non cadrà in questa definizione. E 'necessario che l'agente 8220habitually8221 conclude contratti a nome della società non residente. Se i contratti occasionali sono conclusi, allora questo non può dar luogo ad una stabile organizzazione, in quanto non avrebbe il necessario grado di permanenza. Un agente sarà trattato come la conclusione di contratti, anche se in realtà non firmare il contratto. La negoziazione e l'accordo dei termini contrattuali fondamentali costituiranno 8220conclusion8221. Alcune delle CDI UK8217s anziani contengono una diversa definizione di agente dipendente, che richiede che i 8220negotiates agente e concludes8221 il contratto 8211 conclusione di un contratto in questo caso non includerebbero la trattativa come si è identificata separatamente. Questo dovrebbe essere in contrasto con la situazione in cui alcuni termini del contratto sono negoziate nel Regno Unito, ma la maggior parte dei termini contrattuali sono negoziati al di fuori del Regno Unito. I dipendenti di una società non residente può partecipare alle riunioni occasionali nel Regno Unito per discutere i termini contrattuali senza creare necessariamente una stabile organizzazione nel Regno Unito. agente indipendente un agente indipendente, come ad esempio un broker o di un commissionario generale non può costituire una stabile organizzazione di un'impresa non residente a patto che è indipendente da questa impresa, sia legalmente ed economicamente, e agisce per l'impresa non residente nel corso normale di affari. Preparatorio o ausiliario C'è un'eccezione alla regola stabile organizzazione, se le attività svolte nel Regno Unito sono preparatorio o ausiliario di carattere, comunemente indicato come un 8220representative office8221. Esempi di attività che possono essere preparatorio e ausiliario comprendono: (a) la preparazione profili di gestione aziendale (b) il mantenimento di database di informazioni del settore (c) fornire assistenza analisi finanziaria (d) il monitoraggio industriescompanies (e) ricercano dati di mercato (f), che fornisce informazioni e analisi (g) il mantenimento del database contatti con i clienti (indirizzi, profili, ecc) e 'importante considerare se le attività intraprese nel Regno Unito sono preparatorio e ausiliario nel contesto della società nel suo complesso. Dove, per esempio, il business company8217s è quello di fornire i dati di ricerche di mercato ai propri clienti poi che svolgono ricerche di mercato nel Regno Unito non sarebbe preparatorio e ausiliario 3 succursale o una filiale Dopo aver concluso che una presenza imponibile è stato creato nel Regno Unito ci sono una serie di veicoli commerciali in cui scegliere di operare da un ramo tra cui, società a responsabilità limitata e un numero illimitato di privatepublic e la relativamente nuova società per azioni europea, la Societas Europaea. Quale veicolo è più adatto per voi dipenderà da una serie di fattori, tra cui il regime fiscale del paese di residenza della capogruppo, e la disponibilità di trattati fiscali tra il Regno Unito e nei paesi di residenza di altre società del gruppo con il quale il Regno Unito sarà transazioni. La tabella seguente confronta gli aspetti chiave delle due più comuni mezzi commerciali del Regno Unito, una filiale e la società a responsabilità limitata. Va notato che una società per azioni del Regno Unito può anche essere trattata come un ramo ai fini fiscali degli Stati Uniti attraverso il 8216check l'elezione box8217. La tabella di seguito illustra le differenze fiscali e giuridici fondamentali tra filiali e controllate. UK Branch di una società estera ci sono norme speciali per periodi più brevi di un anno. Una società è tenuta a stimare la sua responsabilità fiscale per l'esercizio in corso ed effettuare pagamenti rateali sulla base di tale stima. Se le modifiche di stima, l'azienda avrà bisogno di ricalcolare i propri pagamenti rateali in base ai dati rivisti per garantire interessi e sanzioni non sorgono per underpayment delle imposte. Per un periodo contabile di 12 mesi ogni pagamento dovrebbe essere un quarto del debito sulle società previsto per l'anno. Le aziende devono calcolare i pagamenti in modo rapido, come interesse e, eventualmente, sanzioni pagabili in ritardo pagato le imposte. Eventuali underpayments devono essere corretti alla prima occasione e questo può essere raggiunto in qualsiasi momento effettuare un pagamento 8220top-up8221. Se si scopre che troppo fiscale è stato pagato a rate, una domanda di rimborso può essere fatta. I gruppi di imprese possono cedere i pagamenti in eccesso tra i membri del gruppo (cioè importi di compensazione pagati in eccesso da una società contro la quantità non pagata da un'altra società dello stesso gruppo). Ci sono anche gruppi Pagamenti accordi che consentano a gruppi di effettuare pagamenti rateali su una base a livello di gruppo, piuttosto che società per società. Tali accordi possono essere utilizzati per ridurre al minimo l'esposizione a oneri finanziari sul ritardo pagato requisiti fiscali e tenuta dei registri. Le tariffe sono riassunti come segue: tasso pieno dell'imposta sulle società (entro il 31 marzo 2008) le aziende devono tenere un registro adeguate per la loro calcoli delle rate a scadere (compresi i profitti stimati) in caso di richieste di essere istigato. Gli interessi sono a carico di mora a un tasso superiore a quello ricevuto sulla interessi di credito su pagamenti in eccesso. Gli interessi pagati è deducibile ai fini fiscali nell'anno del pagamento e l'interesse earnt è assoggettata all'imposta sulle società nel corso di ricezione. Se una società 8220deliberately o recklessly8221 non riesce a pagare una rata, come richiesto, una sanzione può essere applicata fino a due volte l'importo degli interessi dovuti sul pagamento tardivo. aliquote dell'imposta sulle società Il regime fiscale delle imprese del Regno Unito Regno Unito si basa su un unico tasso applicato a tutti i profitti imponibili. Il tasso è determinato dal livello dei profitti totali. Il tasso pieno dell'imposta sulle società si applica a tutti i profitti in cui l'importo a carico supera il limite superiore. Il tasso di piccole imprese si applica a tutti i profitti in cui l'importo assicurabile è al di sotto del limite inferiore. I profitti superano i limiti superiore ed inferiore sono soggetti all'aliquota piena dell'imposta sulle società meno una deduzione calcolato, il cui effetto è quello di assottigliare l'aliquota fiscale effettiva dal tasso inferiore al tasso pieno come utili avvicinano al limite superiore. I limiti sono pro-rata per periodi di dichiarazione dei redditi di meno di 12 mesi e ripartiti tra le imprese associate, riducendo alcun vantaggio del tasso piccola azienda per i grandi gruppi. Un esempio società A ha utili imponibili di 130.000 per il periodo di 6 mesi al 31 marzo 2009. La società A ha 5 aziende associate. Il tasso superiore di 1.500.000 si riduce di 612 per il breve periodo contabile 750.000. Il limite superiore ridotta viene ripartita tra le 6 aziende (5 auto) 125.000. Come il profitto a pagamento sono superiori al limite massimo d'imposta limitato è a pagamento a tariffa piena del 30 39.000. Se la società non era tenuto a pagare con rata della tassa sarebbe dovuto per intero il 1 ° ottobre 2007. Se la società è stata tenuta a pagare a rate l'imposta sarebbe dovuta: 14 gennaio 2007 19.500 14 Apr 2007 19.500. Noterete che ci sono solo due rate. Questo perché, anche se rate sono dovuti 3, 9, 12 e 15 dopo l'inizio del periodo, tutte imposta deve essere versata entro 3 mesi dalla fine del periodo. La responsabilità totale è divisa tra il numero di rate tra queste due date, in questo caso due sono 6 e 9 mesi dopo l'inizio del periodo. Calcolo dei profitti a carico profitti imposta sulle società per il bilancio, a condizione che siano redatto in conformità ai principi contabili UK o IAS costituiscono la base di calcoli fiscali del Regno Unito. Questi profitti sono regolati per le spese e le indennità o non consentito dedurre a fini fiscali o non presenti in bilancio. Gli oneri non deducibili comprendono elementi specifici come l'intrattenimento dei clienti e le spese generali non direttamente utilizzati per la generazione di utili di negoziazione, tra cui i costi di costituzione di una società e le spese legali associati. le quote di capitale di ammortamento non è una deduzione consentito a fini fiscali. Invece un assegno annuo di scrittura verso il basso è dato per l'acquisto di articoli di qualificazione, come impianti e macchinari, ad una velocità determinata dalla HMRC ogni anno. Il tasso annuo di quote varia da 6 a 100 soggetto al tipo di bene acquistato e la data di acquisto. Ricerca e Sviluppo indennità spese per RampD che soddisfa criteri rigorosi ha diritto o quote supplementari, questa volta dipende dalle dimensioni della società incorrere nella spesa. I reclami sono fatte con riferimento ad un periodo contabile della società e devono essere per la qualificazione della spesa in eccesso di 10.000. Non esiste un limite superiore alla quantità del credito. Le piccole imprese possono detrarre un ulteriore 50 di spesa RampD da utili imponibili o eleggere per un credito in denaro da HMRC dove hanno perdite nel periodo contabile. Il credito di cassa è pari a 24 per ogni 100 di spesa. Le grandi aziende possono detrarre un ulteriore 25 di spesa RampD da utili imponibili, ma non possono scegliere per un credito in denaro. 6 Transfer pricing prezzi di trasferimento si riferisce alla determinazione del prezzo dei beni, servizi, fondi e beni materiali e immateriali trasferiti all'interno di un'organizzazione, tra divisioni interne o per attraversare soci di confine. Dal momento che i prezzi sono fissati all'interno dell'organizzazione, sono ritenuti essere controllati cioè i meccanismi di mercato tipici che stabiliscono i prezzi per operazioni similari tra i terzi non possono essere applicate. I prezzi di trasferimento selezionati influenzerà l'assegnazione delle organizzazioni Totale utile tra le diverse parti del gruppo. Questo ha fornito ambito in passato per le entità multinazionali di manipolare i meccanismi interni di fissazione dei prezzi di trasferimento sulle transazioni transfrontaliere in modo da ridurre i loro utili imponibili in giurisdizioni fiscali elevate e di aumentare i loro utili imponibili in giurisdizioni fiscali più basse. Queste pratiche hanno creato grandi preoccupazioni per le autorità fiscali, che portano ad un aumento della regolamentazione dei prezzi di trasferimento e l'applicazione, e facendo transfer pricing un grave problema di conformità fiscale per le aziende multi-nazionali. Vi è generale consenso comune tra imposta e le altre autorità fiscali che per raggiungere una giusta attribuzione dei redditi imponibili attraverso i confini internazionali, le operazioni tra parti correlate devono essere trattati per fini fiscali, applicando la quantità di profitto che sarebbe derivato, se la stessa operazione aveva stata effettuata da soggetti estranei. Questa politica dei prezzi, che dovrebbe essere osservata fra i partner commerciali indipendenti, si riferisce a come il principio di lunghezza arm8217s. Trasferire norme sui prezzi e le linee guida, nel Regno Unito e altrove, quindi richiedono che questo principio è riconosciuto per il calcolo degli utili imponibili. Esenzione per le piccole e medie imprese piccole imprese sono quelle con meno di 50 dipendenti e le attività sia di fatturato o lordo inferiore o uguale a 10 m. Medie imprese sono quelle che non sono piccole ma hanno meno di 250 dipendenti e con fatturato non superiore a 50 metri o un patrimonio lordo di meno di 43m. E 'importante notare che per questi scopi l'dipendenti, fatturato e le attività di tutti i partiti collegati, Regno Unito e in caso contrario, sarà preso in considerazione. La definizione di parti correlate è ampiamente definito ai fini dell'applicazione delle piccole e medie soglie dimensioni. Le regole di determinazione dei prezzi di trasferimento non saranno generalmente applicabili alle piccole imprese, anche se si applicano quando l'operazione avviene con un soggetto in una giurisdizione che non ha un trattato fiscale adeguato con il Regno Unito. Le regole anche dare HM Revenue amp Customs (HMRC) il potere di indagare e fare rettifiche dei prezzi di trasferimento di piccole e medie imprese in circumstances8221 8220exceptional. Si prega di notare che la piccola e media esenzione si applica solo nel rispetto delle regole del Regno Unito, e una controparte all'estero per una transazione non potrebbe beneficiare di una simile esenzione nel proprio paese. Esenzione per le società non operative Questo non è un'esenzione coperta, piuttosto si applica alle operazioni in cui la società dormiente è 8220potentially advantaged8221. Così, per esempio, un equilibrio prestito in cui il debitore è una società attiva e il creditore di una società inattiva, non sarebbe esente perché l'azienda attiva è il partito che è potenzialmente avvantaggiati. Anche l'esenzione si applica solo alle società dormienti che erano in sospeso per tutto il periodo di pre-qualifica, essendo (in generale) il periodo che termina il 31 marzo 2004. Le aziende che diventano dormienti dopo questa data non rientra nella deroga. Documentazione L'obbligo di conservare la documentazione appropriata deriva dall'obbligo di sotto di autovalutazione per mantenere e preservare 8220all tali registrazioni, come può essere necessaria ai fini della enabling8221 contribuente 8220to marca e fornire un return8221 corretta e completa. HMRC ha messo in chiaro che la documentazione che si aspettano i contribuenti di mantenere per sostenere le loro politiche dei prezzi di trasferimento sarà quella che qualsiasi businessman8221 8220prudent avrebbe tenuto per le transazioni di un analogo livello di importanza e complessità. Una guida su come HMRC interpretare le esigenze di conservazione delle registrazioni delle disposizioni di autovalutazione ai fini della normativa sui prezzi di trasferimento è disponibile. In the event of a transfer pricing adjustment, HMRC identifies the following classes of records as being relevant in considering whether a penalty should be applied: primary accounting records tax adjustment records records of transactions with associated businesses. A key feature of the rules is that evidence to demonstrate an arm8217s length result need only be produced upon HMRC request. Thus it is likely that taxpayers will not need to find suitable third party comparables when filing their tax return provided that they have good grounds for considering that the tax returns are being prepared on an arm8217s length basis. Once again, the rules differ in other jurisdictions, and it is worth commenting that many jurisdictions do have a requirement to prepare third party comparables when filing their tax returns or even at an earlier point in time, for instance contemporaneous with the intra-group transactions. A tax return will be incorrect unless transactions reflected within it reflect arm8217s length prices. It is necessary to determine the correct arm8217s length price for each inter-company transaction prior to the filing date, for each separate tax return. As noted above, evidence to demonstrate an arm8217s length result need only be produced upon HMRC request (although best practice is that it should be available at the time the return is submitted as it gives the taxpayer the evidence needed to know that its tax return is prepared on the arm8217s length basis). Such requests are however, frequently accompanied by deadlines such as within thirty days of the enquiry letter. In practice, therefore, it is advisable to maintain documentation that is contemporaneous with the transaction concerned. HMRC enquiry into a company8217s transfer pricing HMRC have given some pointers towards the factors that will be considered when deciding whether to make an enquiry into a company8217s transfer pricing arrangements. These include: where the amount of tax at stake is large where there is a significant difference in the marginal tax rates borne by the related parties that are transacting, e. g. where one of the companies is loss making or where one of the transacting parties is located in a low tax jurisdiction. In general, the more that a taxpayer8217s revenue or costs derive from related party transactions, the more likely it is to be selected for an enquiry The general self assessment rules relating to the imposition of penalties for incorrect returns applies to errors in a return that relate to transfer pricing. Where a return is incorrect due to 8220fraud or neglect8221, this can mean a penalty of up to 100 of any further tax payment (which may be nil if the taxpayers can relieve the additional tax with brought forward or group issues). HMRC issued guidance on the circumstances in which they will apply the penalty provisions in December 1998. The guidance specifies that penalties will not be imposed where the taxpayer has made an 8220honest and reasonable8221 attempt to comply with the arm8217s length standard. The examples that HMRC use in the guidance indicates that this would involve finding third party comparables and 8220seeking professional help where they know they need it8221. In addition to the tax-geared penalty, HMRC may impose a fixed penalty of 3,000 a year for each taxpayer, for failure to maintain adequate transfer pricing documentation. Although the exemption for small and medium sized enterprises avoids the imposition of a tax-geared penalty, the fixed penalty for inadequate documentation may still apply. As the UK structure of limitations is six years, taxpayers may suffer penalties and interest on a multiple year basis. Advance Pricing Agreement (APA) This arrangement will enable UK companies to agree in advance with HMRC (and potentially other tax authorities as well) that their transfer prices are acceptable for a pre-determined period of time. HMRC guidance, however, makes it clear that APAs are designed to assist taxpayers with 8220complex8221 issues generally only where there is significant doubt as to the manner in which the arm8217s length principle should be applied or where there is difficulty in establishing a market comparable. APAs are therefore unlikely to be of everyday practical use to the average inbound or outbound investor. Similar options for the taxpayer include an Advance Thin Capitalisation Agreement and a 8220Code of Practise 108221 post transaction ruling, typically needed for simple costs plus service arrangements and interest deduction claims. Pricing Methods Recognised by HMRC HMRC recognises the five transfer pricing methods outlined in the OECD Transfer Pricing Guidelines for Multinational Enterprises and Tax Administrations, namely: comparable uncontrolled price cost plus method resale price method transactional net margin method profit split It is also prepared to recognise other methods where these reflect the typical commercial arrangements within an industry. The Pricing of Typical Inter-Company Transactions A Inter-Company Transfers of Product In order to determine which of the five transfer pricing methods recognised by HMRC apply to the pricing of inter-company transactions of products it is necessary to undertake a functional analysis of the parties involved. A functional analysis involves identifying: the functions performed by each party to the transaction the assets owned and brought to bear by each of the parties 8211 these may not necessarily be tangible assets but can include intangible asserts such as brands, customer lists, patented and un-patented technical know how etc the risks borne by each party e. g. credit risk, market risk and stock obsolescence risk to name but a few. On the back of the functional analysis an appropriate transfer pricing policy can be designed by applying one of the five recognised OECD methods. It is important to note that whilst two businesses may nominally appear similar e. g. both businesses may be, say, manufacturers, the pricing method applied to them may be very different if they have different function, risk and assets profiles. For example, a manufacturing company operating on a contract, low risk basis, without any intellectual property (IP), may be remunerated on a cost plus basis whilst a high risk bearing, function rich, IP owning manufacturer may use the profit split approach. A similar range of pricing mechanisms may apply to distribution businesses. For example, a business that does not contract with customers, does not own any warehouse facilities and only provides information to potential customers may be remunerated on a cost plus basis, whereas a distributor with a warehouse, bearing all the associated risks of contracting with customers with responsibility to develop the local market may be remunerated on the basis of a gross margin. The key part of defending the selected policy is to set out the evidence of why the policy meets the arm8217s length standard. Depending on the methods applied this could be in the form of evidence of transactions undertaken by the group with third parties or could be evidence gathered as part of a benchmarking study. Facts and circumstances of each case will determine the exact information needed. B Management Services The typical way to remunerate the provision of inter-company management services is to use the cost plus methodology. In the absence of any comparable transaction with a third party, UK groups usually charge the actual cost of providing the service (including a fair apportionment of the relevant overheads), plus an arm8217s length profit mark-up, to the recipient of the service. Where there is no direct way of calculating how much of a particular service was provided to each related party then the group has to apportion the central costs across the recipients, e. g. central human resources costs are often apportioned on the basis of headcount etc. Certain centrally incurred costs should not be recharged to group companies and these are discussed in more detail below. Shareholder Activities 8211 If a group member performs an activity solely because of its ownership (direct or indirect) in one or more of its group members, then this type of activity does not necessarily justify a charge to the recipient company. Where the recipient would not need or require the service if it were not a member of a group, it would not pay for it at arm8217s length and therefore no fee should be charged Incidental Benefits 8211 In some cases an intra-group service performed by a group member relates only to some group members but incidentally provides benefits to other group members. Examples of this include analysing whether to reorganise the group, to acquire new members, or to terminate a division. These activities may constitute intra-group services to the particular group members involved, but they may also produce economic benefits for other group members not involved in the object of the decision by increasing efficiencies, economies of scale or other synergies. The incidental benefits ordinarily would not cause these other group members to be treated as receiving an intra-group service because the activities producing the benefits would not be ones for which an independent enterprise ordinarily would be willing to pay. Other Activities 8211 Where intra group services are provided and the activities provide a clear benefit to group members, then a fee should be charged for these services. In short, the test is whether an independent enterprise in comparable circumstances would have been willing to pay for the activity if performed for it by an independent enterprise, or whether the recipient would have undertaken the activity itself. Development of intangible assets 8211 where a taxpayer recovers the cost of developing intangible assets through a royalty or uplift in product price to related parties, then it should not make an additional charge to related parties for developing those intangible assets. C Inter-Company Loans There is potential for the UK transfer pricing rules to apply whenever one company has lent money to another group company even if the amounts are not in the form of a formal loan. For example, long term trading balances can be characterised as loans and interest imputed thereon. In pricing inter-company loan facilities and determining how much interest payable will be deductible in the UK, there are three elements to consider 8211 they are of course not separable, but it is helpful to look at each aspect distinctly: The quantum of the borrowing 8211 when assessing the arm8217s length amount of the inter-company borrowing, HMRC would look at the amount of lending that would have been agreed between third parties in the same circumstances. The interest rate 8211 HMRC will look at the rate charged and the deductibility of interest will be considered in the light of the arm8217s length range of interest rates applied between third parties for loans made under comparable circumstances (e. g. purpose of loan, credit rating of borrowing, amounts etc). The guarantee rate 8211 whether a guarantee fee is required to be charged and if so whether the fees paid fall within the arm8217s length range. 7 Value added tax Introduction VAT is a tax on consumer expenditure and is collected on business transactions. In the UK, the standard rate of VAT is 17.5. Depending on the goods, different rates may apply i. e. reduced rate (5), zero rate (0), or the item could be exempt from VAT. The basic principle is that VAT is charged at each and every stage of the supply of goods andor services. This charge of tax is known as output tax. If the client is registered for VAT, all VAT incurred on supplies (VAT incurred is known as input tax) used for business purposes can be recovered from HMRC. Thus the broad effect is that the business should not be affected and that the VAT charges are actually borne by the final consumer. In the UK, if you have a taxable presence for corporation tax you are also likely to be within the charge to VAT. You would be required to register for VAT if the turnover of the UK entity exceeds the VAT registration threshold, currently 64,000. If your turnover exceeds 64,000 (subject to change every year) in either the past 12 months or in the next 30 days, you will be compulsorily required to register for VAT. However, if this is not the case, you may still be able to voluntarily register for UK VAT. The advantage of registering for VAT is that input tax incurred on expenses can be recovered. If you are not currently trading but intend to do so in the future, we could apply for you to register for VAT as an intending trader. The advantage of this would be to recover input tax incurred on initial setting up costs. However, we would need to demonstrate to the UK tax authorities that client intends to trade in the future by way of contracts with potential clients, etc. Consequences of registration Once registered for VAT in the UK, there are a number duties required to be performed as follows: Issue valid VAT invoices Submit quarterlymonthly VAT returns to HMRC Make payments to HMRC on a timely basis if their output tax exceeds input tax Keep key accounting records for a minimum of 6 years such as invoices, documentation relation to importexport, etc Submit EC Sales Lists, Intrastat Declarations, Supplementary Declarations, if applicable. VAT Returns VAT registered companies in the UK are required to file UK VAT returns either quarterly or monthly using a VAT 100 sent by HMRC. VAT returns reflect all the sales and purchases and VAT incurredcharged in the VAT return period. Monthly returns canbe submitted if the business is likely to receive repayments of VAT. VAT returns are normally due on the last day of the month following the end of the VAT return period. If the company is in a payment situation i. e. its output tax exceeds its input tax, the client will also be required to make the payment to HMRC by the last day of the month following the end of the VAT return period. For example, if the VAT return covers the three months ending September, the VAT return and payment to HMRC must be submitted and paid by 31 October at the latest. Failure to submit VAT returns andor make payments to HMRC on time can give rise to penalties being imposed by HMRC. Online submission of VAT returns VAT returns can also be submitted online. If the client submits VAT returns online, they will also be required to make electronic payments to HMRC. The advantage of online filing is that it quick and easy to use and that HMRC also give you a seven day grace period for the submission of the return and payment of tax. Thus, if the client were to file their VAT return online, following from the above example, they will be required to submit their online return and make the payment by 7 November at the latest. Submission on online VAT returns in the UK will become compulsory from 2010. In the UK, for VAT purposes, income is split between taxable and exempt income. Since you are making both i. e. taxable and exempt supplies, you will not be able to reclaim VAT incurred on making the exempt supplies. As a result, you will be deemed to be partly exempt. A partly exempt business will normally have to apply a particular partial exemption method to determine the recoverable proportion of the VAT incurred. Determining and where appropriate agreeing a method, should be done prior to the first VAT return being submitted. Group reorganisation Connected companies can be eligible to be treated as members of a VAT group provided that: they are corporate bodies established in the UK and are under common control (Companies Act 1985 s 736). There are several consequences to being part of a VAT group, namely: Any business carried on by a member of the group is treated as though carried on by the representative member. A VAT group must have a representative member which must account for the group8217s output tax and input tax. However, all members of the group are jointly and severally liable for any tax due from the representative member A VAT group also eases administration since only one VAT return needs to be completed. Any supply of goods or services by a member of the group to another member of the group is disregarded for VAT purposes which makes it administratively easier and also provides cash flow savings. The broad effect of VAT grouping, therefore, is to merge the separate legal identities of companies into one entity for VAT purposes. As a result intra-group supplies are ignored altogether for VAT. This treatment eliminates VAT costs where taxable supplies are made by one client to another client which is either partly exempt or non-registered. Land and Property Capital Goods Scheme If the property8217s value is in excess of 250,000 or if you has carried out refurbishments on the property exceeding 250,000 over the last 10 years, the property could be subject to the Capital Goods Scheme (CGS) adjustment. The CGS is a mechanism for apportioning VAT recovery on certain capital expenditure over a period of 10 intervals (broadly, of periods of one year each), based on use to which the building is put. Under the scheme, businesses are required to make adjustments to VAT recovered in acquiring capital items where the use of the items changes between taxable and exempt use. Option to Tax 8211 if the property has been opted, please insert below. Property is generally exempt from VAT. However, commercial land or property can be elected to opt to tax or 8220waive the exemption8221. An effective option to tax enables VAT recovery on costs incurred, (including purchases) but means VAT must be charged on rental or sale of the property. Before deciding on whether the land or building should be opted, it is important to consider the whether the tenants would be able to recover the VAT that may be charged on rent if the building was opted. If the tenants are registered for VAT, this may not be an issue. However, if the tenants are not registered for VAT, the VAT charged on the rental will be an additional cost to the tenants since they will not be able to recover the VAT incurred. International trade EC VAT Registrations If you buy or sell goods tofrom other EU member states, there may be a requirement for you to register for VAT in those countries. However, there are various conditions and scenarios we will have to consider before we can fully advise you on this matter. EC Sales Lists (ESL) If you make supplies of goods to VAT registered traders in other EC countries transfers its own goods from the UK to other EC country or is the intermediary in a triangular transaction between VAT registered traders in other EC countries, you will be required by HMRC to submit EC Sales Lists (ESLs). ESLs are statements containing details of individual transactions. Supplementary Declarations (SDs) If the client8217s annual value of intra EC trade exceed a certain threshold, you will be required to prepare and submit Supplementary Declarations (SDs). It is important to note that the threshold applies separately to: Dispatches of goods to other EC countries and Arrivals of goods from other EC countries. The current threshold, beyond which SDs need to be made is 225,000 for both dispatches and acquisitions. Reverse charge If you supply goods to other EC VAT registered traders, there may be scope to reverse charge the supplies and avoid the need for you to register in those EC countries. However, we would need to consider individual transactions to advise fully on this matter. Customs Duty Another matter to consider is Customs Duty and ensuring all necessary records are kept. In the UK, the client will be required to pay duty upon importation of goods. In order to avoid paying duty every time a shipment comes in, we have an arrangement known as Duty Deferment. The client will need to apply for such an arrangement. Once approved, duty can be paid monthly to Customs and Excise, normally on the 15th of the month following. Distance selling If you supply and deliver goods to a non-taxable person in another EC Member State this is referred to as distance selling. Depending on the level of turnover, you may or may not be required to register for distance sales in various EC member states. It is important to note that distance selling can only occur between Member States, so that mail order sales to the UK from outside the VAT territory, for instance from the Channel Islands, are not distance sales. Since the client8217s distance selling turnover in insert member state exceeds insert registration threshold, they are required to register for distance sales. 8 Employment taxes Individuals that are working in the UK for a period that exceeds 30 days are strictly subject to UK withholding on all their earnings. However, HMRC has issued guidelines as to when they expect PAYE to be operated. It should be noted that without prior agreement from the UK Tax Authorities it is necessary to operate PAYE on 100 of earnings. It is generally the case that the UK withholding requirements are applicable regardless of whether the individual is actually paid by a UK or non-UK resident employer. If the non-UK resident employer has a presence in the UK, such as a branch, this withholding responsibility falls on the employer. If the employer does not have a presence the withholding responsibility falls on the UK company obtaining the benefit of the individuals services. There are also strict employer filing requirements for the year-end forms, P35, P14, P60 and P11D. If coming for less than 6 months, and the costs are borne by home country and remuneration paid by home country. Regardless of duration of assignment to the UK, if costs or remuneration borne by the UK and the relocated staff are not tax equalised. Regardless of duration of assignment to the UK, if costs or remuneration borne by the UK and the relocated staff are tax equalised. Short Term Business Visitors Agreement It may be possible to relax strict PAYE requirements for relocated employees on short term business visits to the UK. If you have staff who are considered resident in a country with which the UK has a Double Taxation Agreement, it is likely that they will qualify for Treaty Relief under the Dependent Personal ServicesIncome from Employment Article (usually Article 15). Provided that the relocated staff are: coming to work in the UK for a UK company or the UK branch of an overseas company expected to stay in the UK for 183 days or less in any twelve month period it can be shown that for specifically named employees the UK company or branch will not in fact ultimately bear the remuneration specified. It is possible to apply for a Short Term Business Visitors (STBV) Agreement with HMRC and therefore not have a UK PAYE withholding requirement. Therefore, there is no requirement to operate a UK payroll or file self-assessment tax returns with HMRC. An agreement must be applied for and authorised with HMRC before a company can operate under this Agreement, and the company must fulfil certain reporting requirements as specified in the agreement. These arrangements will not apply where the expense of the remuneration is passed on to another UK company or branch and not recharged overseas. It is possible to apply for a dispensation from HMRC in certain circumstances where remuneration is either delivered or borne by the UK company or branch. Regular PAYE Withholding and UK payroll A regular UK payroll is operated on a typically on either a weekly or monthly basis. UK tax withholding (PAYE) and National Insurance Contributions (NICs 8211 if relevant) are withheld against 100 of earnings. Modified PAYE Scheme Introduction An alternative to the strict withholding system in the UK is a plan known as a 8220Modified PAYE Scheme8221. The UK authorities have issued guidelines as to when it can be used, it is designed specifically for employers seconding tax equalised employees in to the UK that stay on their home country payroll. What is tax equalisation Tax equalisation is a process whereby an expatriate assigned from their home country to a foreign country (in this case the UK) and is placed in the same position as he, or she, would have been had they remained in their home country i. e. the employee is neither better off nor worse off as a result of the assignment. How does the scheme work A best estimate of salary, fxes and benefits in kind is made at the beginning of the year in respect of your expatriate staff. Relief can be taken for any days worked outside the UK where the expatriate has the appropriate residence status. In addition, relief can also be taken throughout the year for employee contributions into a correspondingly approved foreign pension scheme. During the year, adjustments need to be made where there are new arrivals and departures. PAYE is calculated on the basis of these estimates and paid over in the usual manner each month, although quarterly payment schemes are available in repeat of smaller (5 or fewer) expatriate populations. Before the end of the tax year, usually between December and March, a review will be carried out to take account of any material changes and in particular, to ensure that any calendar year end fxes are accounted for. After the end of the tax year, any additional tax found due is calculated on the Self Assessment tax return and paid by 31 January following the end of the tax year. The main advantages of the scheme are that: it offers PAYE failure protection and relaxation of the submission date for forms P11D (return of expenses and benefits). instead of providing accurate information to your payroll agent or payroll department on a monthly basis, it will only be necessary to provide estimated information twice a year. Additional information would of course be required to cover new arrivals and departures. the estimate for the year will include all remuneration (e. g. salary and fxes paid in the UK and elsewhere) as well as benefits (e. g. company car benefit, company loan benefit, house rental paid by the company on employerlandlord leases etc.). Accordingly, there should be fewer large underpayments or overpayments on Self Assessment returns. This may help your company account for tax liabilities with more accuracy and certainty and avoid large accruals of income tax. provisional relief is available for resident but not ordinarily resident employees for non UK workdays without a formal claim on each individuals behalf, offering significant cash flow advantages for your business. In addition, relief can be taken for employee pension contributions into a correspondingly approved foreign pension scheme. Other Specialised Payroll Options By concession in agreement with HMRC it is possible to operate PAYE on a reduced portion of earnings. For example, it should be possible to obtain agreement from the UK authorities to only operate PAYE on 75 of the earnings for an individual who will only be subject to UK tax on 75 of their income. From an practical and operational point of view, it may be possible to operate a home country payroll alongside a regular UK payroll, in other words operate a 8216shadow8217 or 8216dummy8217 payroll in the UK. If an individual or hisher employer has overseas connections, the national insurance (NI) position can be quite complicated. Liability to UK national insurance contributions (NICs) generally depends on the individual being present, resident or ordinarily resident in the UK. The normal rule is that work carried out in the UK is liable to UK NICs. The contract of employment may be made under foreign law and the employer may be located abroad, but these factors on their own do not override the basic rule. The nationality of the worker is only relevant under certain EC regulations or reciprocal agreements. If an individual comes to the UK to start a new job, heshe is subject to UK NIC rules immediately. If, however, the job relates to a secondment, the individual may be allowed to contribute to the home country8217s social security system for 52 weeks, or longer if the appropriate agreement allows. These periods can be extended in certain circumstances. There are exceptions where a worker is replacing another secondee or has employments in two or more countries. It should also be noted that the worker8217s home country may not have the same rules as the UK. Whilst a worker may only start to pay UK NICs after 52 weeks, there may be a liability under their home country8217s social security system for a different length of time. Secondary (employer8217s) NICs generally follow the primary (worker8217s) NICs, ie if the worker is liable to pay UK contributions so is the employer, provided the employer is resident, present, or has a place of business (see below) in the UK. The secondary contributor is also responsible for collection and payment of the primary contributions. In the very rare case where there is no liability to secondary contributions, the worker may be required to make direct payment of the primary contributions. For the situations when cross-border issues arise, the rest of the world is divided into three groups: the European Economic Area (EEA) 8211 the EU member states plus Iceland, Norway and Liechtenstein. EC regulations prevail over both UK law and existing reciprocal agreements between EEA States, unless stipulated otherwise. The EC regulations provide that a person should not be liable to the contribution regulations of more than one State at a time. Broadly, workers coming to the UK for 12 months or less may remain subject to the other State8217s social security system if they are not replacing another worker. A form E101 is needed to certify the position. If the UK employment is unexpectedly extended, the form E101 can be extended for a further 12 months, or beyond in very limited cases. non-EEA countries with whom the UK has a reciprocal agreement or double contributions convention For this category of worker, liability for a temporary posting generally stays with the 8220home8221 country if the UK stay is expected to last less than a certain period, often two years but in some cases five years. Note that this test is based on the expectation at the outset, whereas the change of jurisdiction at 52 weeks mentioned earlier is not linked to how long the posting is likely to last. countries not in the first two groups. If such workers come from countries not in categories 1 and 2 above, it is the UK rules which determine their liability. Usually, they will not be liable to UK NICs for the first 52 weeks if: they are not normally employed in the UK and the employer8217s place of business is outside the UK (regardless of whether they also have a UK place of business) and they are not normally resident in the UK 8211 this term is slightly different for NI purposes from the usual direct tax meaning. Otherwise, there is a liability to UK NICs from the first day. There are detailed rules for returning home for holidays, paid or unpaid, sick leave and other temporary presence in the UK or absences abroad. UK Tax Registration and Compliance Individual Arrival and Departure Formalities Upon arrival in the United Kingdom, individuals are required to register with HMRC. This registration involves completing and submitting Form P86, an Arrival in the United Kingdom questionnaire. The responses on this questionnaire are important, as they determine the individuals tax status while in the UK and their liability to UK tax. Upon departure from the United Kingdom, individuals are required to deregister with HMRC. This registration involves completing and submitting Form P85 or P85(s), a Departure from the United Kingdom questionnaire. Individual Compliance The United Kingdom does not use the calendar year for tax purposes. The UK tax year, for income tax purposes, runs from April 6th to the following April 5th. The UK operates a system of self-assessment and personal tax returns for the current tax year must be submitted by January 31, the following year, for example for 200708 the tax return must be filed by January 31, 2009. Any remaining balance due should be paid by 31 January following the year of assessment. The self-assessment tax regime also includes automatic penalty provisions for late payment and filing of tax returns. Assignment Planning Opportunities Provision Of Housing Lease Premium Arrangements Where employers provide housing for employees a taxable benefit accrues to the employee calculated as the higher of: the rent paid by the employer and the deemed rateable value. However when the cost to the employer (at time of occupation by that employee generally) of the accommodation exceeds 75,000 there is an additional deemed taxable benefit to the employee consisting of the excess cost over 75,000 multiplied by the official interest rate. Where the property is owned outright by the employer, the cost can be significantly in excess of the 75,000 threshold and the resultant benefit can be very large. Ordinarily where rent is simply paid on behalf of the employee, by the employer, then the taxable benefit is the rent paid by the employer, assuming the property is being let commercially. This planning opportunity considers the possibility of reducing the employees taxable benefit by the employer purchasing a lease by paying an up front premium. The employer could, instead of paying a market rent for the accommodation, purchase a short-term lease by paying a premium (ideally less than 75,000) at the commencement of the lease and then paying a minimal ground rent under the lease. In these circumstances the employees taxable benefit would be limited to the higher of the minimal ground rent and the deemed rateable value. Provision of accommodation and per diems free of UK tax The UK has a rule for tax free reimbursement of away from home expenses for employees that are away from there normal place of work for a temporary period of time for business purposes. Such expenses can only be claimed if the assignment length is not expected to exceed 24 months. Hence, for assignments that are expected to last no more than 24 months, it may be possible to provide accommodation and per diems free of tax in the UK. Corresponding approval for Foreign Pension Plans While on assignment to the UK, individuals typically remain in their home country benefit programs. To ensure that individual8217s contributions made to their foreign pension plan are tax deductible and any employer contributions are not considered taxable income it is necessary to seek approval for the plan from the from HMRC. Establishing Favourable Residency Status There are three levels of tax residence in the UK, which will influence how an individual is taxed while working in the UK (although it is important to remember that, subject to the mitigating effects of a double taxation agreement, an individual who is not resident will be liable to UK tax on income relating to UK duties). These three levels are resident, ordinarily resident and domicile. We are detailing briefly each of these below. An individual will be considered resident in the UK for each tax year that he or she spends more than 182 days in the UK. If the individual expects to be here for 2 years or more on arrival, he or she will be resident from date of arrival until the date following the day of departure. Once resident in the UK then an individuals earnings fall within the scope of UK tax. The extent to which they are taxable in the UK will also depend on their ordinary residence status. Not Ordinary Residence An individual that comes to the UK and intends to be here less than 3 years will generally be considered not ordinarily resident. It is important to note that if a person buys a house in the UK heshe will be ordinarily resident in the UK. The benefit of being not ordinarily resident is that earnings relating to non-UK workdays will not be subject to UK tax provided they are paid outside the UK and are not remitted to this country. For example, an individual working in the UK with total earnings of 100,000 who is working outside the UK 25 of the time will only be subject to UK tax on 75,000 of their earnings provided at least 25,000 is paid outside the UK and is not remitted. If a person is ordinarily resident this simple income splitting plan it not available. An individuals domicile status in the UK currently depends upon their long-term intentions. Generally, individuals who are coming to the UK to work for a limited period of time and who have no previous ties with the UK will not be considered domiciled in the UK. The benefit of being not domiciled in the UK is that investment income is not subject to UK tax unless it is either remitted to the UK or is sourced in the UK. It is also essential that, among other things, a person is not domiciled in the UK if there is to be available in the UK a deduction in respect of a non-UK company pension plan. Employment of foreign nationals in the UK European Community law gives European Economic Area (EEA) nationals a right to live and work in the United Kingdom without work or residence permits subject to certain limitations for residents of the Czech Republic, Estonia, Hungary, Latvia, Lithuania, Poland, Slovakia, and Slovenia. Non EEA nationals usually require a work permit issued by the Home Office and which must be applied for by the UK employer on behalf of the foreign national. Work permits are issued for a specific period up to a maximum of five years. 9 Financing Financing creates a number of tax issues. Setting up a business centre in the UK is likely to require external funding either from independent institutions or parent companies. Key areas are highlight below Transfer pricing As outlined earlier in this report, intra-group interest payments must be arms length in order to secure a tax deduction for those payments. Thin capitalisation in relation to branch and subsidiary company funding A company is said to be thinly capitalised when it has excessive debt in relation to its arm8217s length borrowing capacity leading to the possibility of excessive interest deductions. The arms length borrowing capacity of a company is the amount of debt which it could and would have taken on from an independent lender as a stand alone entity rather than part of a group of companies. In establishing the arms length borrowing capacity it is therefore necessary to view the borrower as a separate entity from the larger group of which it is part. Funding a company with excessive intra-group or parentally - guaranteed debt is likely to lead to excessive interest deductions by the borrower. UK legislation on thin capitalisation seeks to counteract any tax advantage achieved by these excessive deductions. In this scenario, tax relief is limited to the interest that would have been paid on an arm8217s length loan at market rates of interest. It is understood that start up businesses need additional funding and this is normally factored into a thin capitalisation assessment. It will however be necessary to review subsidiary funding after this initial start up period. A similar provision is also applied to branches where loans made to the branch are greater and those that would have been obtainable had the branch been a UK company managing only the UK permanent establishment. Withholding tax The UK requires that interest payments made to an overseas entity are made with deduction of basis rate tax. This requirement is overruled where the UK has ended into a double taxation agreement with the receipt country and that agreement contains an interest article which reduces or eliminates the UK8217s taxing right. The reduced rates may be given by way of relief at source or by repayment of tax deducted but, the recipient must apply for this relief. It is not automatic. Where the relief is given at source, authorisation will be issued to the payer, the UK entity, once the recipient8217s application has been agreed. Until clearance is given, it must be assumed that the treaty will not apply. If interest is paid gross without clearance, then an assessment may be made on payer that failed to withhold tax to recover lost tax, interest and penalties. There are also exemptions for withholding tax on interest on short term debts of less than one year. Loan relationships for unallowable purposes Regardless of whether a non-resident recipient of UK interest suffers UK withholding tax, it does not guarantee deductibility for the payer if the loan is for an unallowable purpose . An unallowable purpose is a purpose which is not amongst the business or other commercial purposes of the business and includes, for instance, where the UK branch of a company resident outside the UK was paying interest on a loan which was being used to fund activities of the company unconnected with the UK branch or where the loan has been put in place, the sole or main purpose of which is the avoidance of UK tax. Inter-company loan accounts Inter-company loan accounts are subject to the same restrictions as third party loans with regard to transfer pricing and the deductibility of interest. Additional issues arise where inter-company debts are written off by the lender. A debt provided to provide finding to a branch, subsidiary, or indeed a parent, is generally tax natural for tax purposes in that neither the lender nor recipient is subject to tax or entitled to a deduction where the fund debt is written off. Where an inter-company debt has arisen through trading transactions, the write off of the debt is not an allowance deduction in computing the profits of the lender but may be a taxable receipt in the hands of the recipient of the loan. This is likely to be relevant for foreign direct investment in the United Kingdom as it will be the UK entity that will be in receipt of goods and services from the parent and likely to have outstanding trading balances. It is important to the note that this provision should only apply if the debt is formally waived by the lender and the provision of a bad debt in the lender accounts should not trigger a charge. Interest and Royalties directive (IRD) Businesses trading within the EU are subject to the IRD which became effective in 2004. Under the IRD no withholding tax is generally not applied to interest and royalty payments between residents of the EU and will apply to most companies under common control. The regulations include Switzerland. 10 Audit and accounting Subsidiary A UK subsidiary must prepare annual financial statements prepared in accordance with UK GAAP or IFRS and file with Companies House. Filed accounts are available for public inspection. The deadline for filing the financial statements is ten months after the year-end for an unlisted and eight months for a listed company. A statutory audit may be required if the worldwide group has 2 of the following: revenues exceeding 5.6m per annum and gross assets exceeding 2.8m gt50 employees A basic small company audit would cost from 7,000 to 10,000. The branch is not required to prepare financial statements other than for the purposes of drafting a company tax return, however, the non resident parent company must file a copy of its audited accounts in the UK. If the parent company does not prepare published accounts, it must instead prepare and deliver financial statements to Companies House as if it were a company registered in the UK. These must relate to the parent company and not solely of the place to business or branch Filed accounts are available for public inspection in the UK. Compliance Both subsidiaries and branches are required to file with Companies House an annual return confirming changes to members, share capital and similar statutory information. Like financial statements, annual returns are available for public inspection. Theses returns are independent from the filing of financial statements and tax returns and are required every 12 months form the date of incorporation or registration. The UK activates is also likely to require ongoing bookkeeping services which may comprise the completion of VAT returns and management financial statements. 11 Pensions In 2001 the UK introduced legislation that employers must offer their employees access to a stakeholder pension scheme. The rules will generally apply to any business with 5 or more employees. As an employer you would be required to: designate (formally choose) a stakeholder scheme. provide employees with information about the scheme. make deductions from an employees salary for their pension contributions to the designated scheme if they want it. Employers are not required to comply from the first day of employment but the requirement becomes mandatory after an employee has been working for an employer for three months. Employers are not compelled to contribute into stakeholder schemes on behalf of their employees. Exemptions are available to employers with occupational pension schemes which meet certain conditions. The Pensions Regulator is not likely to enforce penalties on employers who have not given their employees access to a stakeholder pension scheme, as long as the employer can show that they are currently putting a scheme in place. The Pensions Regulator will consider fining employers who deliberately ignore their responsibility or avoid sorting out the problem. The Pensions Regulator can fine employers up to 50,000.

No comments:

Post a Comment